Pages

lördag 18 september 2010

Serie armband!!




Hejsan! Idag så har jag varit lite med Loise och Jenny igår var jag med loise och louice haha. Vi lärde typ syrran och hennes polare en dans de var faktiskt riktigt duktiga. Nu senare på kvällen så har jag typ gjort ett armband jag såg typ hur de hade gjort i ne juliatidnign och ville testa detta. Önskar att jag kommit på det själv för det var en riktigt cool ide. Jag tänkte berätta lite hur man gjorde.


Du behöver:

pärlor (runda) jag hade typ träpärlor,
typ gummitråd
ev. ett lås jag hade slut på det så jag fick knyta istället.
en gammal serietidning t.ex kalleanka
tandpetare och eller en kanppnål



Gör såhär: Börja med att klippa ut papper (seriebilder) så att det passar och täcker hela pärlan ta inte för mycket papper för det blir lätt för tjockt lager. Limma sedan på seiebiten och täck pärlan med den. rulla den ganksa länge i handen så att ytan blir så slät som möjligt man kan ta lite limm även utanpå seriepappret. När du gjort detta på ca: 10 pärlor tar du tandpetaren och eller kanppnålen och sticker hål i pappret där hålet i pärlan är. Trä sedan pärlorna på en tråd och fäst antingen men en knut eller ett lås. Ha det bra kramizar!




4 kommentarer:

  1. Sweet ;) <3
    Ha på dig det på Måndag vet´tja!
    Hoppas du haft en kul helg<3
    Filippa

    SvaraRadera
  2. coolt armband xD

    / Julia (typ filippas kusin ^^) xD

    SvaraRadera
  3. Rikitigt hätigt armband, hoppas du har det bra :)
    Vad ska du göra idag då '? :D

    SvaraRadera
  4. heej bea, jätte fin blogg tkr. jag o armbandet var shhit coolt, like it very much :P

    SvaraRadera